Féktelen evés és kevés mozgás – biztos út a túlvilágra

Írta: nocske 508 views0

Ma már egyre nagyobb teret követel magának az egészséges életmód. Szerencsére egyre többen követjük is. Ám mindig akadnak ellendrukkerek, akik teljesen sajátságos értékrendet követnek, mit sem törődve a helyes útmutatással.

Szinte bármelyik boltban, áruházban találhatunk bio termékeket, energiacsökkentett élelmiszereket, teljes kiőrlésű pékárut. Ugyanakkor a pocok roskadoznak a finomabbnál finomabb, ám egészségtelen termékektől is, mint pl. a cukros nassolnivalók, üdítők, fehér lisztből készült sütemények. Mindnyájunk szíve joga eldönteni, hogy vigyázunk egészségünkre, avagy sem.

Szervezetünk akkor képes az egészséges működésre, ha megfelelő arányban juttatjuk be a szükséges tápanyagokat, vitaminokat, rostokat, zsírt. Fontos egyensúlyban tartani a kalória bevitelt és leadást is!
Ha nem figyelünk oda élelmiszereink minőségére, és mértéket nem tartva habzsolunk fel bármit, ami az utunkba kerül óhatatlanul a hízás útjára lépünk. Pláne ha a sok evés mellett a sportot is hanyagoljuk.

Túlsúly következtében elkerülhetetlen a magas vérnyomás kialakulása, és a kettes típusú cukorbetegség is csak idő kérdése. Innen egy apró lépés a szív-és érrendszeri megbetegedés, amit elsősorban a mozgásszegény életmód számlájára írhatunk.

Ma Magyarországon vezető halálozási okként ismerjük a kardiovaszkuláris, azaz szív-és érrendszeri megbetegedéseket.

Ha szeretnénk látni az unokáinkat, gyermekeink előtt jó példával elől járni s törekedni egy jobb életminőségre, akkor ne legyünk restek elindulni az életmódváltás rögös útján!
Fokozatosan kell kiépítenünk és honosítanunk új szokásainkat, lépésről-lépésre haladva lecserélni egészségtelen élelmiszereinket a reformtáplálkozásnak megfelelő összetevőkre! Csak el kell szánnunk magunkat a nagy lépésre, s azután menni fog! Ez életünk tán egyetlen olyan befektetése, amiben 100%-ig biztosak lehetünk, hogy idővel megtérül!

Mi a véleményed?

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>