Miért fontos a délutáni alvás a gyerekeknél?

Írta: nocske 1,194 views0

Sajnos gyakori probléma, hogy a kisgyerekek nem alszanak délután. Inkább játszanak, sajnos manapság sokszor a televízió előtt vagy a kicsit nagyobbak már a számítógép előtt ülnek a délutáni pihentető alvás helyett. Egy kutatás megállapította, hogy azok a gyerekek, akik a délutáni alvást kihagyják, sokkal stresszesebbek, boldogtalanabbak, mint délután alvó társaik. Az alvást mellőző gyerekeknél ráadásul sokkal nagyobb eséllyel alakulnak ki a későbbiekben mentális egészségügyi problémák.

A kutatás rávilágított, hogy azok a gyerekek, akik kihagyják a délutáni alvást nem érdeklődnek olyan mértékben a külvilág iránt, mint azok, akik alszanak délután. Emellett stresszesek, és érdekes módon a boldog eseményekre sokkal kisebb érzelmi intenzitással reagálnak, mint a legkisebb stresszes helyzetre.

Az előbb említett hozzáállás azért alakul ki, mert a kihagyott alvás az érzelemkifejező képességet terheli meg. Nagyon ügyelni kell arra, hogy soha nem állandósuljon az alvásmegvonás, mert ez esetben a gyerekekben az égész életükön át tartó, hangulathoz kapcsolódó bajok jelentkezhetnek.

A felnőttek esetében is komoly problémákat okozhat egy kihagyott alvás, de ha folyamatos alvásproblémák lépnek fel, az egész élet összeomolhat. Egyetlen álmatlan éjszaka után a felnőtt teljesítőképessége nagymértékben csökken, figyelemzavar, idegesség, feszültség, türelmetlenség és a pozitív dolgok iránti tompaság jöhet elő. Szerencsére miután kipihente magát, ezek a tünetek megszűnnek. A gyerekeknél sajnos nem így van.

A délutáni alvás kihagyása hosszútávon megterhelő, a kihagyott pihentető órák nem hozhatók vissza, ezért nagyon fontos odafigyelni arra, hogy minden nap ugyanabban az időben biztosítsunk a gyereknek nyugalmat, lassítsuk le és vigyük el aludni. Ha már 1-2 órát alszik, nagyon sokat számít. A gyerekek sokkal több új ingerrel találkoznak, ezért agyuk sokkal hamarabb elfárad. Az eddig végzett összes kutatás arra világít rá, hogy nagyon fontos a megfelelő mennyiségű pihentető alvás, főleg gyerekkorban.

Mi a véleményed?

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>