Szedjünk C-vitamint, de melyiket?

Írta: nocske 597 views0

Régóta tudjuk, hogy szervezetünk egészséges működéséhez elengedhetetlen az ásványi anyagok és vitaminok jelenléte. Egyik legfontosabb vitaminunk a C-vitamin. Immunrendszerünk legfőbb támogatója, emellett gondoskodik bőrünk megfelelő állapotáról, segíti a sejtmegújulást, gátolja a fogínyvérzést, enyhíti a nátha tüneteit, véd a rákkeltő anyagok káros hatásai ellen.

Szervezetünk minimum C-vitamin szükséglete 60 mg/nap. Ám ez a mennyiség épp csak a skorbut (súlyos C-vitamin hiány miatt kialakuló táplálkozási betegség) elkerüléséhez elegendő, ezért nem árt, ha ennél jóval nagyobb dózist biztosítunk magunknak ebből a természetes csodaszerből!
Ősz beálltával, influenzajárvány idején, betegségmegelőzés céljából minimum 500 mg/nap, lezajlott betegség, műtéti beavatkozás után, immunerősítés gyanánt 1000 mg/nap mennyiség ajánlott.

A kevesebb néha több

Túladagolástól ugyan nem kell tartanunk, a felszívódni már nem képes mennyiség alig néhány óra alatt a vizeletünkkel távozik szervezetünkből. Ennek ellenére azért ne essünk túlzásokba!
Itt kell megemlítenünk, hogy a túl sok C-vitamin egyes esetekben vesekő kialakulásához vezethet, illetve némely fogamzásgátló tabletta hatását csökkentheti.

Szedjünk C-vitamint, de melyiket2

Természetes táplálékaink közül rendkívül magas C-vitamin tartalommal bírnak a következő élelmiszerek: paprika, csipkebogyó, paraj, káposzta, valamint a citrusfélék (narancs, citrom, grapefruit)

Amennyiben rohanó életvitelünk és/vagy korlátozott anyagi lehetőségeink nem teszik lehetővé az egészségtudatos táplálkozást, mesterséges úton is gondoskodhatunk a megfelelő C-vitamin pótlásról.

Számos étrend kiegészítő közül választhatunk. A C-vitamint megtalálhatjuk por, kapszula, csepp, tabletta vagy szopogatós drazsé formában, különböző dózisokban egyaránt.
Kérjük orvosunk segítségét, aki segít kiválasztani az egészségi, fizikai állapotunknak leginkább megfelelő kiszerelésű, hatóerejű készítményt. Szedhetjük kúraszerűen vagy folyamatosan, így is- úgy is hasznára válik szervezetünknek!

Mi a véleményed?

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>