Vásároljon szuperegészségesen!

Írta: nocske 838 views0

Mielőtt elindulna, hogy megejtse szokásos heti nagy bevásárlását, vessen egy pillantást a Minők.hu alábbi bevásárlólistájára. Ha összehasonlítja a sajátjával, látni fogja a különbségeket. Tanulmányozza a miénket alaposan, nemcsak listát adunk, hanem néhány tippet is, hogyan lehet egészségesebb élelmiszereket vásárolni az egész család számára.

Húsfélék, halak

Kosárba bármikor: pulyka- és csirkehús
A legjobb, ha húsfogyasztásunk legalább 70 százalékát csirke- vagy pulykahús teszi ki, ezekből is célszerű a mellett választani. Egyértelműen ezek a legsoványabb típusok, ám ez csak akkor van így, ha nem hagyjuk magunkat becsapni. Minden alkalommal, ha csomagolt húst vásárolunk, olvassuk el, honnan származik, szabadon tartott szárnyasról van-e szó. Ha egészben vásárolunk szárnyast, nem az a legjobb, amelyik a legnagyobb. Az ilyen szárnyasokat többnyire bezárva, sötétben tartják, és gyorsan felhizlalják őket antibiotikumok segítségével. Ettől nagyra nőnek, de akár 40 százalékkal is zsírosabb lehet a húsuk, mint a szabadon tenyésztett társaiké.

Kosárba hetente egyszer: hal
Ez lehet makréla, hering, tonhal, vagy tengeri tőkehal (ha megengedhetjük magunknak, lazacot feltétlenül vásároljunk), a lényeg, hogy hetente egyszer kerüljön a szervezetbe a halhúsból származó, értékes omega 3 zsírsav.

Kosárba havonta kétszer: marha- vagy sertéshús
Ezekre a hústípusokra is szükség van, hiszen számos olyan tápanyagot tartalmaznak, amely a fehér húsokban nincs meg.

Praktikus ételek

Kosárba bármikor: joghurt, kefir, zsírszegény tej, cukormentes, 100%-os narancslé, szójafalatkák
Ezek elengedhetetlenek a mindennapi egészséges táplálkozáshoz, narancslevet például minden reggel érdemes inni, hiszen ezzel máris fedeztük a napi C-vitamin szükségletünk nagy részét. a joghurt és a kefir tökéletes reggelire, vacsorára, vagy uzsonnaként. A szójafalatkákat villámgyorsan el lehet készíteni, sokkal többet érnek, mint az előre panírozott és fagyasztott húsok.

Kosárba hetente egyszer: előre csomagolt felvágott
Ha lehet, ez is pulyka-, vagy csirkemell sonka legyen. Szintén sovány felvágottnak számít a combsonka, amelyet abszolút zsírmentesen csomagolnak. Tanácsos a vákuumzáras kiszerelést választani, mert így a felvágott tovább megőrzi frissességét. Soha ne halmozzuk fel belőlük nagyobb mennyiséget, felbontás után gyorsan romlanak.

Kosárba havonta egyszer: feldarabolt, sütni való burgonya
Rendben, néha megkívánjuk a finom sült krumplit. Ha már kirúgunk a hámból, vásároljunk elősütött burgonyát, amelyet sütőben, olaj hozzáadása nélkül is lehet elkészíteni. Rengeteg kalóriát spórolhatunk vele!

Polcon marad: minden, ami előre panírozott
A panírozás mindenféle állapotában hizlal. Inkább vegyünk friss húst, és süssük ki natúr- vagy hirtelen szeletnek.

Érdemes a pultban hagyni az előre összeállított, félkész fagyasztott ételeket is. Nagy ellenség a tartósítószer! Vegyünk sok friss gyümölcsöt is, gyümölcslevekből is tanácsos frissen facsartat fogyasztani.

Házias ízek

Kosárba bármikor: aszalt, szárított gyümölcsök, tönkölyliszt
Ilyen alapanyagokból készítsünk süteményeket, és ne az előre csomagolt, bedobozolt kekszeket, piskótákat fogyasszuk. Készítsünk házilag aszalt gyümölcsökkel töltött piskótát. Ezek legalább olyan ízletesek lesznek, mint az üzletekben vásárolt, előre csomagolt sütik, és kevesebb zsírt, koleszterint tartalmaznak.

Kosárba havonta: szójaszósz, balzsamecet, zöldfűszerek, mustár.
Az összes felsorolt termék segíti az emésztést, és javítja az anyagcsere folyamatokat. Ha salátát készítünk, minden esetben locsoljuk meg szójaszósszal vagy balzsamecettel, a húsok mellé fogyasszunk tormát vagy mustárt, a lényeg, hogy mindig legyen valami az ételeken, vagy mellettük, ami segít feldolgozni a szervezetnek a tápanyagokat.

Polcon maradnak: a dobozos pudingok, csokis-vaníliás italok
Ezek tele vannak zsírral tartósítószerrel, és többnyire a legmagasabb zsírtartalmú tejből készülnek. Ha a család pudingra éhes, készítsük el házilag.

Friss ételek

Kosárba bármikor: kelbimbó, petrezselyem, borsó, zöldbab
De csak friss! Ugyan praktikus a fagyasztott termékeket választani, hiszen sokáig elállnak, és bármikor elő lehet kapni ilyet a hűtőből, de ezeket csak főzve vagy párolva lehet fogyasztani, főzés közben azonban szinte az összes tápanyagot elveszítik. Inkább vegyünk kis mennyiséget, de az legyen friss.

Kosárba havonta: káposzta, karalábé
Ugyan alacsony a kalóriatartalmuk, de puffasztanak és visszatartják a vizet. Havonta egyszer azonban nyugodtan készíthetünk belőlük salátát, főzeléket, csak ügyeljünk arra, hogy kerüljön mellé paradicsom, zeller, petrezselyem formában.

Polcon marad: konzerv gyümölcsök
Többnyire édes szirupban konzerválták őket, így hihetetlenül magas a cukortartalmuk. A töméntelen mennyiségű tartósítószerről nem is beszélve. Várjuk ki türelmesen, amíg eljön az idejük, és megteremnek a természetben.

Snack-ek, nassolnivalók

Kosárba bármikor: natúr mogyoró, mandula, pisztácia
Ha mentesek sótól és olajtól, nem terhelik meg a gyomrot, nem kötik meg a vizet és nem is hízlalnak. Ha ránk tör az éhség, elég egy maroknyi a rágcsálnivalókból.

Kosárba havonta: csokoládé
Igaz, szívünk szerint mindennap bevásárolnánk belőle, de ha van otthon édesség, akkor biztos, hogy nem tudunk neki ellenállni. Egy-egy szelet csokoládé vagy egy-két Túró Rudi azonban bocsánatos bűn. Még többet tehetünk az egészségünkért, ha tejcsokoládé helyet étcsokit veszünk.

Polcon marad: előre csomagolt muffinok, piskóták, croissont-ok, fánkok
Tartósítószer és koleszterinbombák. Ráadásul fogyasztáuk után villámgyorsan leesik a vércukorszintünk – mivel nincs bennük elegendő tápanyag a stabilizáláshoz – és ismét kitör rajtunk a farkaséhés.

Kosárba kényeztetésként: bor
De csak a jó minőségű! A kannás borok, valamint a túl sok aromát, ízfokozó anyagot tartalmazó borok már kis mennyiségben is ártalmasak. De egy minőségi vörösborból például egy pohárka az ebédhez, vacsorához – gyógyszer lehet.

Mi a véleményed?

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>