10 kommunikációs hiba, amely tönkreteheti a kapcsolatot

A szavak csatamezején járunk? Egy rosszul időzített mondat, egy elhallgatott sóhaj – a kapcsolatunk sírkövei lehetnek. Tíz alattomos kommunikációs hiba lappang a hétköznapokban, készen arra, hogy szétmállassza a legszilárdabbnak hitt köteléket is. Ne engedd! Fedezd fel a csapdákat, tanuld meg a kikerülésüket, és építs hidat a megértéshez, mielőtt a szakadék elnyeli a szerelmet.

Balogh Nóra
21 perc olvasás

A kommunikáció az egészséges kapcsolatok alapköve. Amikor ez a terület sérül, a kapcsolat is veszélybe kerülhet. Nem mindig a nagy veszekedések okozzák a legnagyobb problémát, sokszor a mindennapi, apró kommunikációs hibák azok, amik lassan, de biztosan aláássák a bizalmat, a szeretetet és a megértést.

Ezek a hibák lehetnek tudatosak vagy tudattalanok, de a hatásuk szinte mindig ugyanaz: távolságot teremtenek a partnerek között. Gondoljunk bele, hányszor fordul elő, hogy nem figyelünk igazán a másikra, vagy éppen kritizáljuk anélkül, hogy építő szándék vezérelne minket. Ezek az apró, ismétlődő minták idővel komoly konfliktusokhoz vezethetnek.

A legfontosabb felismerés, hogy a kommunikációs hibák nem elkerülhetetlenek. Tudatos odafigyeléssel, önismerettel és a megfelelő eszközök elsajátításával javíthatunk a kommunikációnkon, és ezzel megerősíthetjük a kapcsolatunkat is.

A következőkben tíz olyan gyakori kommunikációs hibát fogunk megvizsgálni, amelyek tönkretehetik a kapcsolatot. Célunk, hogy rávilágítsunk ezekre a buktatókra, és segítsünk felismerni őket a saját kommunikációnkban. Ha felismerjük a problémát, már megtettük az első lépést a megoldás felé.

Ne feledjük, a jó kommunikáció nem csupán a szavakról szól, hanem a nonverbális jelzésekről, az empátiáról és a valódi odafigyelésről is. A kapcsolatunk minősége nagymértékben függ attól, hogy mennyire vagyunk képesek hatékonyan kommunikálni egymással.

A kritika és a hibáztatás mérge

A kritika és a hibáztatás olyan, mint egy lassú méreg, ami fokozatosan erodálja a kapcsolat alapjait. Nem egyetlen nagy robbanásról van szó, hanem apró, de folyamatos szúrásokról, amelyek végül a bizalom és a szeretet halálához vezetnek. Ahelyett, hogy konstruktív módon közelítenénk meg a problémákat, a kritika és a hibáztatás a másikat támadja, az ő személyiségét és karakterét veszi célba.

Mi a különbség a kettő között? A panasz egy konkrét viselkedésre fókuszál („Későn jöttél a vacsorára, ez bántott”), míg a kritika a személyiséget támadja („Mindig ilyen feledékeny vagy!”). A hibáztatás pedig tovább megy: nem csak kritizál, de a problémáért is a másikat teszi felelőssé, elhárítva minden saját felelősséget.

A kritika és a hibáztatás gyakran negatív spirált indít el. Amikor valakit rendszeresen kritizálnak, védekező pozícióba helyezkedik. Ez azt eredményezi, hogy kevésbé hajlandó meghallgatni a másik felet, és inkább a saját igazát védi. A védekezés pedig újabb kritikát válthat ki, és így tovább.

A tartós kritika és hibáztatás érzése azt közvetíti a másik fél felé, hogy nem vagyunk elégedettek vele, nem szeretjük és nem becsüljük őt. Ez a szeretet és elfogadás hiánya pedig a kapcsolat végét jelentheti.

Fontos megérteni, hogy a kritika és a hibáztatás mögött gyakran saját kielégítetlen igények és félelmek állnak. Ha valaki bizonytalan magában, könnyen lehet, hogy másokat kritizál, hogy jobban érezze magát. Ahelyett, hogy a másikat hibáztatnánk, érdemes önmagunkba nézni és megvizsgálni, mi az, ami bánt.

Mit tehetünk ehelyett? A konstruktív kommunikáció a kulcs. Próbáljunk meg a saját érzéseinkről beszélni („Én úgy érzem…”), a másik hibáztatása helyett. Fókuszáljunk a konkrét viselkedésre, és javasoljunk megoldásokat. És ami a legfontosabb: legyünk empatikusak és próbáljuk meg megérteni a másik fél szemszögét.

Például:

  • Helytelen: „Milyen béna vagy, hogy nem tudsz parkolni!”
  • Helyes: „Kicsit aggódom, hogy ilyen közel parkoltál a másik autóhoz. Legközelebb figyeljünk oda jobban, jó?”

A kritika és a hibáztatás helyett a támogatás és az elfogadás építi a kapcsolatot. Emlékezzünk arra, hogy mindannyian hibázunk, és a szeretet nem azt jelenti, hogy tökéletesnek kell lennünk, hanem azt, hogy elfogadjuk egymást a hibáinkkal együtt.

A megvetés és a gúny romboló ereje

A megvetés és a gúny talán a legártalmasabb kommunikációs hibák közé tartoznak egy kapcsolatban. Nem egyszerűen konfliktusokról van szó, hanem a másik fél emberi mivoltának, értékének megkérdőjelezéséről. Amikor a megvetés megjelenik, az azt jelzi, hogy elvesztettük a tiszteletet a partnerünk iránt, és fölérendelt pozícióból szemléljük őt.

A gúnyos megjegyzések, a cinikus hangnem és a szemforgatás mind a megvetés jelei. Ezek a viselkedésformák lassan, de biztosan aláássák a kapcsolat alapjait. A partner, aki folyamatosan gúny tárgya, egyre inkább értéktelennek, szerethetetlennek és elszigeteltnek érzi magát.

Fontos megérteni, hogy a megvetés nem véletlenül jelenik meg. Gyakran a fel nem dolgozott sérelmek, a ki nem mondott igények és a frusztrációk gyülemletének eredménye. Azonban ahelyett, hogy konstruktívan kezelnénk ezeket a problémákat, a megvetés formájában „büntetjük” a partnerünket.

A megvetés nem csupán egy kommunikációs stílus, hanem egy érzelmi „rák”, amely lassan felemészti a kapcsolatot, és mély sebeket hagy maga után.

A megvetés megjelenésekor azonnal be kell avatkozni. Ez magában foglalhatja a párterápiát, az őszinte kommunikációt és a saját belső munkánkat. Fel kell tennünk magunknak a kérdést: mi vezetett oda, hogy elvesztettük a tiszteletet a partnerünk iránt? Milyen sérelmeket hordozunk, amelyek táplálják ezt a negatív érzést?

A gyógyulás kulcsa az empátia, a megbocsátás és a tisztelet helyreállítása. Ne felejtsük el, hogy a kapcsolatunkat nem a tökéletességre, hanem a kölcsönös elfogadásra és szeretetre kell építenünk. A gúny és a megvetés ellenpontja a kedvesség, a megértés és a pozitív megerősítés. Ha ezeket a viselkedésformákat helyezzük előtérbe, esélyt adunk a kapcsolatnak a túlélésre és a virágzásra.

A megvetés elleni küzdelem nem könnyű, de elengedhetetlen a hosszú távú boldogság érdekében.

A védekezés falai: Kommunikációs akadály

A kommunikációs akadályok rombolják a bizalom és megértés alapját.
A kommunikációs akadályok gátolják az őszinte párbeszédet, így elmélyítik a félreértéseket és konfliktusokat.

A védekező kommunikáció az egyik leggyakoribb, és egyben legkárosabb kommunikációs hiba. Gyakorlatilag egy falat emelünk magunk köré, amivel elzárjuk magunkat a partnerünk szavai elől, és ahelyett, hogy meghallgatnánk, azonnal védekezni kezdünk.

Ez a védekezés sokféle formát ölthet:

  • Tagadás: „Én sosem mondtam ilyet!” (még ha de is).
  • Visszatámadás: „De te is szoktad!” (ahelyett, hogy a saját viselkedésünkről beszélnénk).
  • Áldozat szerep: „Mindig engem hibáztatsz!” (ahelyett, hogy felelősséget vállalnánk).
  • Érzelmi visszavonulás: Elzárkózunk, nem válaszolunk, vagy egyszerűen csak elhagyjuk a helyszínt.

Miért ennyire káros a védekezés? Mert megakadályozza a valódi kommunikációt. Ahelyett, hogy a probléma megoldására koncentrálnánk, energiánkat arra fordítjuk, hogy megvédjük magunkat. Ez pedig a bizalom eróziójához vezet.

A védekező kommunikáció lényege, hogy nem a másik szavaira reagálunk, hanem a saját félelmeinkre és bizonytalanságainkra.

Fontos megérteni, hogy a védekező reakciók gyakran mélyen gyökereznek a múltban, a korábbi kapcsolatokban szerzett tapasztalatokban. De ha felismerjük ezt a mintát, tehetünk ellene. Ahelyett, hogy azonnal védekeznénk, próbáljunk meg valóban meghallgatni a partnerünket. Kérdezzünk, próbáljuk megérteni a szemszögét, és vállaljunk felelősséget a saját viselkedésünkért.

A falazás: Érzelmi elzárkózás és annak következményei

A „falazás” egy kapcsolatban az egyik legkárosabb kommunikációs hiba lehet. Lényege, hogy az egyik fél érzelmileg elzárkózik a másiktól, mintha egy láthatatlan falat építene maga köré. Ez nem csupán a beszélgetések felületességét jelenti, hanem a mélyebb érzelmek, félelmek, vágyak megosztásának teljes hiányát.

Gyakran a falazás mögött a sebezhetőségtől való félelem áll. Az illető attól tart, hogy ha megnyílik, akkor elutasítják, megbántják vagy kihasználják. Ez a félelem gyökerezhet korábbi rossz tapasztalatokban, csalódásokban, vagy alacsony önértékelésben.

A falazás számos negatív következménnyel jár a kapcsolatra nézve:

  • Elszigeteltség: A partner érzi, hogy nem tud közel kerülni a másikhoz, ami magányossághoz és elhagyatottság érzéséhez vezethet.
  • Bizalomvesztés: Ha valaki folyamatosan elzárkózik, a másik fél elkezd kételkedni a kapcsolatban és a partner őszinteségében.
  • Konfliktusok eszkalálódása: Ahelyett, hogy őszintén megvitatnák a problémákat, a falazó fél inkább elkerüli a konfliktust, ami hosszú távon felgyülemlik és robbanáshoz vezethet.
  • Intimitás hiánya: Az érzelmi közelség elengedhetetlen az intim kapcsolatokhoz. A falazás megakadályozza ennek kialakulását, ami szexuális problémákhoz is vezethet.

Fontos megérteni, hogy a falazás nem mindig tudatos döntés. Sokszor egy védekező mechanizmus, amivel az illető próbálja megóvni magát a fájdalomtól. Azonban hosszú távon ez a védekezés éppen azt a kapcsolatot pusztítja el, aminek a védelmére szánták.

A falazás a legbiztosabb módja annak, hogy egy kapcsolat elszigeteltté, felszínessé és végül tönkrementté váljon.

Azonban van remény! A falazás leküzdhető, ha mindkét fél hajlandó dolgozni a kapcsolaton. Ehhez őszinte kommunikációra, empátiára és a sebezhetőség vállalására van szükség. A terápia is sokat segíthet a falazás mögött rejlő okok feltárásában és a hatékonyabb kommunikációs stratégiák elsajátításában.

A passzív-agresszív viselkedés: Rejtett konfliktusok

A passzív-agresszív viselkedés alattomos mérge a kapcsolatoknak. Nem nyíltan vállalt konfliktus, hanem rejtett elégedetlenség, ami hosszú távon aláássa a bizalmat és a kölcsönös tiszteletet. Ez a fajta kommunikáció kerüli a direkt konfrontációt, ehelyett közvetett módon fejezi ki a negatív érzéseket.

Gyakori formái közé tartozik a szarkazmus, a cinizmus, a halogatás, a „felejtés”, a sértődöttség, a mártírkodás, és a túlzott engedelmesség, ami valójában ellenállást takar. Például, ahelyett, hogy valaki elmondaná, hogy nem ért egyet egy feladattal, vonakodva elvállalja, majd szándékosan lassan vagy rosszul végzi el.

Miért pusztító ez? Mert megakadályozza a valódi problémák felszínre kerülését és megoldását. A passzív-agresszív személy nem vállalja a felelősséget az érzéseiért, hanem a másikat hibáztatja a saját elégedetlenségéért.

Ez a kommunikációs stílus egy ördögi kört hoz létre: a passzív-agresszív viselkedés frusztrációt szül a másik félben, ami reakciót vált ki, ami megerősíti a passzív-agresszív személyt abban, hogy „igaza van”, és hogy ő az áldozat.

Nehéz kezelni, mert a passzív-agresszív ember gyakran tagadja, hogy bármi baja lenne, vagy hogy szándékosan ártana. „Én csak segíteni akartam!”, „Nem értem, mi a bajod, én semmit sem csináltam!” – hangzanak el a tipikus válaszok.

Mit tehetünk? Fontos, hogy felismerjük a mintázatot, és ne hagyjuk magunkat bevonni a játszmába. Ne vegyük magunkra a felelősséget a másik ember érzéseiért. Próbáljunk meg nyugodtan, de határozottan kommunikálni, és rávilágítani a viselkedés következményeire. Ha szükséges, keressünk szakmai segítséget, hogy mindketten megtanuljunk egészségesebb kommunikációs stratégiákat.

Az állandó megszakítás és a figyelem hiánya

Az állandó megszakítás és a figyelem hiánya olyan, mintha egy láthatatlan, de annál rombolóbb falat építenénk a kapcsolatunk köré. Gondoljunk bele: épp valami fontosat szeretnénk megosztani a párunkkal, de ő már a mondatunk közepénél belekezd a saját történetébe, vagy éppen a telefonját nyomkodja. Frusztráló, igaz?

Ez a viselkedés azt üzeni a másik félnek, hogy nem tartjuk fontosnak a gondolatait és érzéseit. Úgy érezheti, hogy nem hallgatják meg, nem értik meg, és a véleménye nem számít. Ez hosszútávon a bizalom és az intimitás eróziójához vezethet.

A figyelem hiánya nem csak a megszakításokban nyilvánulhat meg. Ide tartozik az is, ha valaki látszólag figyel, de közben a gondolatai máshol járnak, vagy ha nem tesz fel kérdéseket, nem reagál a mondanivalónkra.

A kommunikáció alapja a kölcsönös tisztelet és a valódi figyelem. Ha folyamatosan megszakítjuk a másikat, vagy nem figyelünk oda rá, azzal súlyosan sértjük ezt a tiszteletet, és aláássuk a kapcsolatunk alapjait.

Hogyan kerülhetjük el ezt a hibát?

  • Tudatosan figyeljünk a másikra, amikor beszél. Tegyük le a telefont, kapcsoljuk ki a TV-t, és koncentráljunk rá.
  • Próbáljunk meg empátiával hallgatni. Értsük meg az ő szemszögéből a dolgokat, ne csak a sajátunkból.
  • Tegyünk fel kérdéseket, hogy jobban megértsük, amit mond. Mutassuk ki, hogy érdekel minket a véleménye.
  • Kerüljük a megszakításokat. Hagyjuk, hogy befejezze a mondandóját, mielőtt reagálnánk. Még ha nagyon is szeretnénk hozzászólni, várjuk meg a megfelelő pillanatot.

Az aktív hallgatás gyakorlása és a másik ember iránti valódi érdeklődés kimutatása sokat segíthet abban, hogy elkerüljük az állandó megszakítás és a figyelem hiánya okozta problémákat, és megerősítsük a kapcsolatunkat.

A feltételezések csapdája: Olvassuk a másik gondolatait?

A feltételezések gyakran torzítják a valódi kommunikációt.
A feltételezések gyakran félrevezetnek, mert az agy hajlamos kitölteni a hiányzó információkat saját elképzeléseivel.

Az egyik legveszélyesebb kommunikációs hiba, ami lassan, de biztosan mérgezi a kapcsolatokat, a feltételezések csapdája. Ez azt jelenti, hogy ahelyett, hogy nyíltan kommunikálnánk, és rákérdeznénk a másik érzéseire, gondolataira, inkább *feltételezzük*, hogy tudjuk, mire gondol, vagy mit érez. És ami még rosszabb, ezen feltételezések alapján cselekszünk.

Gyakran hallani ilyen mondatokat: „Tudtam, hogy ezt fogod mondani!”, „Én megmondtam!”, „Én tudom, hogy te csak…” Ezek mind arra utalnak, hogy valaki a másik fejében próbál olvasni, ahelyett, hogy egyszerűen megkérdezné.

Miért olyan káros ez? Mert a feltételezéseink legtöbbször tévesek. A saját tapasztalataink, félelmeink és vágyaink szűrőjén keresztül látjuk a világot, és hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a másik is ugyanígy látja. Pedig nem.

A feltételezések helyett a nyílt kommunikáció az egészséges kapcsolat alapja. Kérdezzünk, hallgassunk, és próbáljuk meg megérteni a másik szemszögét!

Például, ha a partnered csendesebb egy nap, ahelyett hogy azt feltételeznéd, hogy mérges rád, kérdezd meg tőle, hogy mi a baj. Talán csak fáradt, vagy valami más foglalkoztatja. De ha rögtön támadólag lépsz fel, mert azt *feltételezed*, hogy mérges rád, konfliktust generálsz a semmiből.

A feltételezések a bizalom hiányát is jelezhetik. Ha nem bízunk a partnerünkben, hajlamosabbak vagyunk feltételezésekbe bocsátkozni ahelyett, hogy hinnénk neki, ha elmond valamit. Ez egy ördögi kör, mert a bizalom hiánya a kommunikációt is megnehezíti, ami még több feltételezéshez vezet.

Hogyan kerülhetjük el a feltételezések csapdáját?

  • Kérdezzünk! Ne féljünk megkérdezni, ha valamit nem értünk.
  • Hallgassunk figyelmesen! Próbáljuk meg tényleg megérteni, mit mond a másik.
  • Fogalmazzunk egyértelműen! Ne hagyjunk teret a félreértéseknek.
  • Legyünk nyitottak a másik szemszögére! Ne ragaszkodjunk a saját igazunkhoz.

A múlt felemlegetése: Régi sebek feltépése

A régi sebek feltépése az egyik leggyakoribb és legkárosabb kommunikációs hiba egy kapcsolatban. Gyakran előfordul, hogy egy vita hevében ahelyett, hogy a jelenlegi problémára koncentrálnánk, a múltban elkövetett hibákat, sérelmeket hozzuk fel. Ez a viselkedés nemcsak hogy nem segít megoldani a jelenlegi konfliktust, de újra fájdalmat okoz mindkét félnek, és mélyíti a meglévő szakadékot.

Miért olyan káros ez a viselkedés? Először is, megakadályozza a hatékony problémamegoldást. Ahelyett, hogy a jelenlegi helyzetre összpontosítanánk, a múltban ragadunk, ami lehetetlenné teszi a konstruktív párbeszédet. Másodszor, a régi sebek feltépése bizalmatlanságot szül. Ha folyamatosan emlékeztetjük a partnerünket a múltbeli hibáira, az azt üzeni, hogy nem tudjuk megbocsátani neki, és nem bízunk abban, hogy a jövőben másképp fog viselkedni.

Harmadszor, ez a viselkedés érzelmileg kimerítő. Folyamatosan védekezni, magyarázkodni a múltbeli tetteinkért rendkívül fárasztó, és hosszú távon a kapcsolat kiégéséhez vezethet. Ahelyett, hogy a jövőre koncentrálnánk és a kapcsolat építésére törekednénk, a múlt árnyékában élünk.

A múlt felemlegetése a bizalom eróziójához vezethet, és megakadályozza a kapcsolat fejlődését.

Mit tehetünk ehelyett? Ahelyett, hogy a múltban vájkálnánk, próbáljunk meg a jelenre koncentrálni. Ha egy régi probléma még mindig fájdalmat okoz, beszéljünk róla nyíltan és őszintén, de ne használjuk fel fegyverként egy vita során. Próbáljunk meg megbocsátani a partnerünknek, és engedjük el a múltbeli sérelmeket, hogy a kapcsolatunk továbbléphessen.

Végül, ne feledjük, hogy mindenkinek vannak hibái. Senki sem tökéletes, és mindannyian elkövetünk hibákat. Ahelyett, hogy a múltban ragadnánk, próbáljunk meg egymást támogatni és segíteni a fejlődésben.

Az empátia hiánya: A másik fél érzéseinek figyelmen kívül hagyása

Az empátia hiánya, vagyis a másik fél érzéseinek figyelmen kívül hagyása, az egyik legpusztítóbb kommunikációs hiba egy kapcsolatban. Amikor nem vagyunk képesek beleélni magunkat a partnerünk helyzetébe, nem tudjuk megérteni a motivációit, félelmeit és örömeit, akkor egy mély szakadék alakulhat ki közöttünk.

Ez nem csupán azt jelenti, hogy nem értünk egyet a partnerünkkel, hanem azt, hogy nem is próbáljuk megérteni. Ha valaki megosztja velünk a fájdalmát, és mi erre csak legyintünk, vagy elbagatellizáljuk a problémát, azzal azt üzenjük, hogy az ő érzései nem számítanak. Ez pedig lassan, de biztosan erodálja a bizalmat és a szeretetet.

Az empátia hiánya különböző formákban nyilvánulhat meg:

  • A partnerünk érzelmeinek érvénytelenítése: „Ne légy már hisztis!” vagy „Semmi okod nincs szomorúnak lenni.”
  • A partnerünk meggyőzése arról, hogy rosszul érzi magát: „Túlzod a dolgokat!” vagy „Nem is történt semmi komoly.”
  • A partnerünk érzelmeinek figyelmen kívül hagyása: Egyszerűen nem reagálunk, amikor valaki érzelmileg sebezhető.

Az empátia hiánya nem csupán egy figyelmetlenség, hanem egy aktív döntés, hogy nem vesszük figyelembe a másik ember belső világát.

Ennek a következményei súlyosak lehetnek. A partnerünk érezheti magát:

  1. Magányosnak és elszigeteltnek.
  2. Értéktelennek és nem szeretettnek.
  3. Frusztráltnak és dühösnek.
  4. Meg nem értettnek és figyelmen kívül hagyottnak.

Hosszú távon az empátia hiánya ahhoz vezethet, hogy a partnerünk visszavonul, lezárja magát, és végül teljesen kiábrándul a kapcsolatból. A kommunikáció elhal, és a szeretet helyét a keserűség és a harag veszi át. Ahhoz, hogy egy kapcsolat virágozzon, elengedhetetlen, hogy figyeljünk a partnerünk érzéseire, és megpróbáljuk megérteni az ő szemszögükből a világot. Az empátia a szeretet egyik legfontosabb kifejeződése.

A megbocsátás képtelensége: A harag fenntartása

A megbocsátás hiánya, a harag fenntartása lassan mérgezi meg a kapcsolatot. Nem pusztán arról van szó, hogy emlékszünk egy sérelemre, hanem arról, hogy aktívan tápláljuk a negatív érzéseket, újra és újra felidézve a múltat. Ez a folyamatos emlékeztetés megakadályozza, hogy továbblépjünk, és új, pozitív emlékeket szerezzünk.

A harag tartós fenntartása többféleképpen nyilvánulhat meg. Például:

  • Passzív-agresszív viselkedés: Szarkazmus, cinizmus, vagy éppen hallgatás, amivel büntetjük a másikat.
  • Vádaskodás: Folyamatosan a másik hibáit emlegetjük, ahelyett, hogy a jelenlegi problémára koncentrálnánk.
  • „Jegelés”: Érzéketlenek vagyunk a másik iránt, nem mutatunk empátiát, mintha semmi közünk sem lenne egymáshoz.

A megbocsátás nem azt jelenti, hogy helyeseljük a történteket, vagy elfelejtjük azokat. Hanem azt, hogy elengedjük a sérelmet, és hajlandóak vagyunk a jövőre koncentrálni, anélkül, hogy a múlt terhe nyomna minket. Ez egy aktív döntés, nem egy passzív várakozás.

A tartós harag nem a másik büntetése, hanem saját magunké.

A megbocsátás elmaradása nemcsak a kapcsolatot károsítja, hanem a saját mentális és fizikai egészségünket is. Krónikus stresszt okoz, ami szorongáshoz, depresszióhoz, sőt, akár fizikai betegségekhez is vezethet. Érdemes tehát megvizsgálni, hogy mi akadályoz bennünket a megbocsátásban, és szakember segítségét kérni, ha egyedül nem boldogulunk ezzel a folyamattal.

Köszönjük a megosztást!
Nóri vagyok, imádom a kreatív tevékenységeket és a szabadban töltött időt. Nagyon szeretek új recepteket felfedezni és elkészíteni, majd megosztani a családommal és barátaimmal. Szenvedélyem a fotózás, legyen szó természetről, utazásról, vagy csak a mindennapi élet apró pillanatairól. Mélyen érdekel a pszichológia és rendszeresen szervezek könyvklub találkozókat, ahol érdekes beszélgetésekbe bonyolódunk. Ezenkívül rajongok a filmekért, és gyakran írok róluk kritikákat. Remélem, hogy az írásaim inspirálhatnak másokat is.
Hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .