Marketing tanácsok női vállalkozóknak

achilles
4 perc olvasás
Two business women sitting during a coffee time near the window in the modern cafe interior

Rengeteg lehetőség kínálkozik az interneten azok számára, akik az itt fellelhető tömeget szeretnék valamilyen módon elérni és megszólítani. Sőt, ma már egyre nehezebb úgy piacra lépni, hogy egyáltalán nem használjuk a világháló által nyújtott előnyöket és lehetőségeket.

Ebben a bejegyzésben olyan tanácsokat szeretnék megosztani, amik segíthetnek abban, hogy ki tudd használni ezeket az internet által nyújtott előnyöket és nagyobb eséllyel tudj sikert elérni a saját vállalkozásoddal.

Kezdjük az online marketing alapjaival

Az online marketing gyakorlatilag minden olyan marketing tevékenységet lefed, amit az internet használatával végzünk el, valósítunk meg. Tehát a közösségi oldalak használatától kezdve, a keresőoptimalizáláson át a hirdetések futtatásáig minden ide tartozik.

Nézzük hogyan tud segítségedre lenni az online marketing. Kezdjük azzal, hogy milyen előnyei vannak.

Három fő előnyt szoktam kiemelni, mikor valaki az online marketingről kérdez.

Az első előny, hogy nagyon pontosan meghatározhatjuk és megcélozhatjuk a felhasználókat a különböző rendelkezésünkre álló eszközökkel. Például a Meta hirdetési platformján részletekbe menően kiválaszthatjuk azt a demográfiai csoportot, akiket el szeretnénk érni.

A második a nagyon pontos mérhetőség. Ha jól beállítottuk az analitikánkat, akkor nagy pontossággal láthatjuk, hogy mire mennyit költöttünk, kiket és mikor értünk el és még sorolhatnám. Rengeteg mérőszám alapján tudunk így üzleti döntéseket hozni.

Az utolsó pedig a költséghatékonyság. Az előbbi előnyökhöz társul még az, hogy a legtöbb időben valós időben kezelhetjük az eszközöket.

Így ha úgy látjuk, hogy egy kampány nem teljesít megfelelően, akkor azonnal leállíthatjuk, vagy módosíthatjuk azt. De ha van egy kiválóan teljesítő kampányunk, akkor oda pedig erőforrásokat csoportosíthatunk át.

Nézzünk most néhány gyakrabban alkalmazott marketing eszközt.

Közösségi média marketing

Ez az az eszköz amivel talán a legtöbben kezdik, hiszen közösségi média profilokat ingyen létrehozhatunk és azonnal elkezdhetünk posztolni is. Üzleti oldalról megkerülhetetlenek, hiszen akár milliókat érhetünk el a népszerűbb alkalmazásokon keresztül, elég csak az Instagram-ra, vagy Tiktok-ra gondolni.

Üzleti weboldal

Még egy olyan elem ami megkerülhetetlen. A weblapunk lesz az online jelenlétünk központi eleme. Ez egy olyan felület ami 100%-ban a te irányításod alatt áll, tehát olyan tartalmat tölthetsz fel amilyet csak szeretnél.

Itt részletesebben bemutathatod a vállalkozásod, termékeid, szolgáltatásaid, vagy akár saját magad. Emellett kapcsolatfelvételi, vagy épp vásárlási lehetőséget biztosíthatsz a látogatóid számára.

Ha olyan rendszerre alapozol, mint amilyen a WordPress, akkor a legtöbb weboldallal kapcsolatos teendőt te magad elvégezheted, programozói segítség nélkül.

Pay per click hirdetések

A PPC hirdetések olyan hirdetésformákat takarnak amelyek esetén akkor fizetünk, ha a felhasználó rákattintott a hirdetésünkre. Ilyen például a Google Ads rendszere, vagy a Meta hirdetési felülete.

SEO

A SEO, vagy keresőoptimalizálás egy másik formája annak, hogy forgalmat tereljünk a weboldalunkra. Ez egy komplex folyamat aminek a célja, hogy minél több forgalmat szerezzünk az egyes keresők találati listájából.

Tehát a célunk, hogy ha valaki egy kifejezést keres a Google, vagy Bing segítségével, akkor ott legyünk az első néhány találat közt. Ideális esetben az első helyen.

Dióhéjban a helyezést a weboldal technológiai háttere, a rajta található tartalom és a rá mutató linkek határozzák meg.

Banner hirdetések

Közelebb állnak a hagyományos hirdetési formákhoz. Ez alatt egy-egy online felület, például blog, vagy magazin által kínált hirdetési felület kibérlését értjük. Itt legtöbb esetben képi, vagy videós tartalmakat tudunk megjeleníteni.

Email marketing

Az email marketing célja, hogy közvetlen kommunikációt tudjunk kialakítani a potenciális ügyfelekkel. Ehhez első körben valamilyen formában begyűjtjük az elérhetőségeiket, ezt követően adatbázist építünk, majd végül rendszeresen kommunikálunk email segítségével.

Köszönjük a megosztást!
Hozzászólás