Egy hosszú és nehéz életmódváltás után végre elérted az áhított testsúlyod! Azonban ilyenkor sokak számára a végeredmény sajnos kevésbé vonzó, mint remélték. Fogyás után gyakran megereszkedik a bőrünk; különösen a combok, a karok és a has területein. Mit tehetünk, hogy megakadályozzuk a bőr megereszkedését fogyás után? És mégis mi okozza a laza bőrszerkezetet?

Miért ereszkedik meg a bőr fogyás után?

Bőrünket számos rendellenesség, betegség és változás érheti, és a megereszkedett bőr csak egy a sok közül. Az öregedés, a napsugárzás okozta károsodás, a dohányzás, az elégtelen vízfogyasztás és a túlsúly mind-mind károsítják a bőrt.

A megereszkedett bőr annak a jele, hogy szervezetünkben nincs elegendő mennyiségű kollagén, amely a bőr rugalmasságáért felelős. Vannak, akik kénytelenek a fogyás utáni bőrfeleslegüket úgymond „cipelni” magukon továbbra is, mindezzel pedig ellenkező hatást érnek el, azaz a fogyás utáni testükben sem érzik jól magukat.

Sokak számára okoz fejtörést, mit is kezdjenek a fogyás utáni lógó bőrrel.

Hogyan lehet megelőzni a fogyást követően a bőr megereszkedését?

Íme néhány tipp, hogy megakadályozhasd bőröd megereszkedését fogyás után.

1. Hidratálj, hidratálj, hidratálj!

Azon felül, hogy a megfelelő vízfogyasztás szerepet játszik az egészség megőrzésében és a fogyásban egyaránt, a hidratáció az, ami a leginkább hozzájárul a bőr rugalmasságához.

Az Amerikai Sportorvosi Egyetem arról számolt be, hogy azoknál, akik fogyókúrájuk során megfelelő mértékben hidratáltak maradnak, kevésbé fordult elő bőrmegereszkedés.

2. Kiegyensúlyozott étrend

A szabad gyökök roncsolják a bőr alapvető elemeit: a kollagént és az elasztint, amelyek viszont nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a bőrünk visszanyerje rugalmasságát.

Ennek leküzdése érdekében az étrendünknek nagy mennyiségben kell tartalmaznia A-, E- és C -vitaminokat, hiszen ezek bizonyítottan felveszik a harcot a szabad gyökök ellen.

3. Fogyassz étrendkiegészítőket

Az extra tápanyagok csodákra képesek a bőr rugalmasságának növelése érdekében, azonban csupán az elfogyasztott ételekkel nehéz bevinnünk plusz mennyiséget.

Az egyik ilyen például a zselatin, amelyről több tanulmány bizonyítja, hogy képes növelni a bőr rugalmasságát. Egy másik példa a halolaj, ennek számos előnye között szerepel a bőr rugalmasságának javítása is.

A kollagén kulcsfontosságú fehérje a bőr rugalmasságához. A kollagén-tartalmú étrend-kiegészítők fogyasztása erősítheti a bőr rugalmasságának és formájának megőrzését, még jelentős súlycsökkenést követően is.

4. Izomerősítő gyakorlatok

Ahogy leadjuk a zsírfelesleget, később izmokkal szükséges kitöltenünk a „felszabadult helyet”. Az ACE ( American Council on Exercise) szerint az állóképességet növelő edzéstípusokat érdemes beiktatni a heti rutinunkba, ezzel elősegítve az izomépítést, így csökkentve a megereszkedett bőr okozta esztétikai problémákat.

Az egyszerű, ám hatékony edzések egyaránt segíthetik a zsírégetést és a tónusos izomépítést, még akkor is, ha mindössze naponta 30 percet szánunk rá!

5. Fogyás – de lassan

A bőrmegereszkedés megelőzésének legjobb módja a fokozatos és következetes fogyás. Ideális hetente kb. 1-2 kilót leadni, így időt adunk a bőrünknek, hogy fokozatosan alkalmazkodjon a folyamatos fogyáshoz.

Továbbá amennyiben túl gyorsan ladjuk le a kilókat, nem veszítünk annyi zsírt, mint egy lassabb fogyás mellett – ehelyett vizet és izmot veszítünk.

A jó munkához idő kell – ne dőlj be a gyors diétáknak, a testünk nem képes rövid idő alatt nagy mennyiségű kalóriát elégetni, így hatékonyan sem tudunk fogyni.

Hogyan lehet megelőzni fogyást követően a bőr megereszkedését?

A fogykúra meglehetősen frusztráló tud lenni, komoly önfegyelmet és kemény munkát igényel. Mindezt koronázzuk meg a fogyás utáni megereszkedett bőrrel – és ezzel alá is ástuk a maradék önbizalmunkat is!

Ezért rendkívül fontos, hogy ne csak kívülről, hanem belülről is vigyázzunk a bőrünkre, erősítsük annak rugalmasságát és ellenállóképességét.