Napjainkban az ipari marketing a főbb gazdasági szereplők számára a versenystratégia és a pénzügyi siker miatt az üzleti terv szinonimájává vált.

Az ipari marketing alapvető dolgokban különbözik a hagyományos marketingtől – és az egyik legelső lépésen múlik a teljes folyamat sikere.

Miért más a marketing az ipari szektorban?

Nehéz tömören meghatározni az ipari marketinget anélkül, hogy teljesen megértenénk annak jelentőségét. Amikor egy cég ipari marketinget alkalmaz, a célközönségét nem egyéni fogyasztók, hanem vállalatok fogják alkotni.

A marketing alapfogalma és általános értelemben vett céljai azonosak mind az ipari, mind a fogyasztói piacokon, viszont részleteit tekintve már jelentős az eltérés közöttük, a piacok jellegének különbségei miatt.

Mi az ipari marketing jelentése?

Az ipari marketinget gyakran nevezik vállalkozások közötti marketingnek vagy B2B marketingnek is, de valójában a B2B-től is különbözik. Az ipari marketing során ugyanis nem csak a termékek és szolgáltatások promóciója zajlik egyik vállalkozás részéről a többi számára!

Az ipari marketing esetében gyakorta maga a célpiac is közbülső piac, amelynek saját célközönségét is még vállalatok alkotják. Ilyen például a nagyüzemi CNC marógépek alkatrészeit gyártó vállalkozás, vagy egy könnyűszerkezetes acélcsarnokokat tervező és gyártó építőipari vállalkozás.

Az ipari marketing ezért olyan technikákat használ, amelyek az egyes vállalkozásoknak, ügyfeleiknek és vezetőiknek a legjobban megfelelnek, hogy a döntéshozók érdeklődjenek a termékek vagy szolgáltatások iránt.

Hogyan kezdjük el az ipari marketinget?

Az első lépés az, hogy vállalati szinten meghatározza az ideálisan illeszkedő ügyfelek jellemzőit. Mik a közös vonások a legjobb ügyfelei között? Nagyon fontos megérteni: az üzleti ügyfelek különböznek a hétköznapi fogyasztóktól.

Miután tehát megállapította, hogy milyenek az Ön ideális ügyfelei, a következő lépése az, hogy azonosítja, meghatározza és felvázolja azoknak az egyéneknek a jellemzőit ezekben a szervezetekben, akik a legnagyobb valószínűséggel befolyásolják a vásárlási folyamatot.

Az ipari marketing konkrét megvalósítása részben ezen döntéshozók elérését szolgálja.